Общи условия

ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИ


ЧРЕЗ ОТДАЛЕЧЕН ДОСТЪП ЧРЕЗ ИНТЕРНЕТ ДО ДАННИТЕ НА АГКК


ОСНОВНИ ТЕРМИНИ


АГКК – Агенция по геодезия, картография и кадастър.

КАИС – Кадастрална административна информационна система.

ИНТЕРНЕТ - глобална информационна мрежа и инфраструктура за свързване на компютри и компютърни мрежи.

ДАННИ в АГКК - наличните данни от кадастралната карта и кадастралните регистри и Геокартфонд, събирани, поддържани и предоставяни от АГКК, съгласно нормативно определените й функции.

КАИС портал – компонент на КАИС, представляващ Интернет базирано приложение за предоставяне на справки и услуги от АГКК на потребителите, чрез отдалечен достъп.

УСЛУГИ И СПРАВКИ чрез КАИС портал – извършваните по Интернет, в резултат на регламентиран достъп до КАИС портал, услуги и справки с данни в АГКК.

ДОСТАВЧИК – доставчик на данните и услугите е АГКК.

КЛИЕНТ - всяко физическо или юридическо лице, което се регистрира за ползването на услугите чрез КАИС портал.

КРЕДИТЕН ЛИМИТ – предварително заплатена сума за получаване на услуги и справки чрез КАИС портал, от която се отчитат плащания за извършване на услуги.

ИНТЕРНЕТ БРАУЗЪР – софтуер за визуализация на интернет страници.

КНИК – клиентски номер в КАИС.

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Тези Общи Условия са задължителни за всички Клиенти, които използват КАИС портал на АГКК и уреждат отношенията между Доставчика и Клиентите.

Настоящите Общи Условия се прилагат освен, ако не е договорено друго в индивидуален договор, сключен между Доставчика и конкретен клиент. В случай на противоречие между Общите Условия и отделен (единичен) Договор, подписан с Клиента, предимство имат условията на отделния Договор.

Доставчикът има право да променя едностранно тези Общи условия, за което следва да уведоми Клиентите чрез началната Интернет страницата на КАИС портал с адрес: http://www.kais.cadastre.bg . Друго специално уведомяване за извършените промени на регистрираните Клиенти не е необходимо.


I. РЕГИСТРИРАНЕ И ДАННИ ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

1. За използването на услугите, предоставяни чрез КАИС, е необходимо да се извърши регистрация на клиента, чрез която Клиентът получава потребителско име и парола за идентификация в КАИС портал. Всеки регистриран потребител получава уникален клиентски номер в КАИС / КНИК /.

2.При извършване на регистрация Клиентът е длъжен да предостави вярна, точна, актуална и пълна информация за себе си (наричана оттук нататък с общото наименование Лични данни).

3. Клиентът е длъжен да уведомява Доставчика при всяка промяна на Личните данни, подадени при регистрацията, с оглед на тяхната вярност, точност, актуалност и изчерпателност. Клиентът може сам да отразява промените в КАИС портал чрез редактиране на Лични данни от меню „Личен профил“. 4.При предоставянето на невярна, неточна, неактуална или непълна информация от страна на Клиента, Доставчикът има право да закрие и/или изтрие информацията за Клиента и да му откаже по-нататъшен достъп до част или до всички свои Услуги.

5.Приемайки настоящите Общи условия, Клиентът изрично се съгласява предоставените от него Лични данни да бъдат обработвани и съхранявани от Доставчика.

6.Клиентът е задължен да държи в тайна определените при регистрацията му Потребителско име и Парола и е изцяло отговорен за всички действия и последици, които са извършени с неговите Потребителско име и Парола.

7.Клиентът се съгласява да уведоми незабавно Доставчика за всяко неоторизирано използване на Потребителското му име и Парола, както и за всяко друго нарушаване на сигурността.

8.Ако Клиентът констатира проблем при използване на потребителското си име и паролата, както и с достъпа и ползването на услугите, следва да се обърне към оторизиран служител на Доставчика.

9.Доставчикът се задължава да не предоставя на трети лица информация относно потребителските имена и друга персонална информация за Клиентите освен, ако не следва друго по силата на нормативна разпоредба.

10.Доставчикът не носи отговорност за каквито и да е щети и загуби, възникнали поради неспазване на разпоредбите на точки 6, 7 и 8 от настоящия раздел.

11.Регистрацията на Клиент може да се извърши на място при Доставчика или чрез КАИС портал. При регистрацията клиентът е длъжен да предостави Лични данни за идентифициране на физическото лице или Булстат на фирмата ако е юридическо лице. За всеки клиент се задава стандартна роля в КАИС портал „Интернет потребител“ с предварително дефинирани права:

11.1. Всеки Клиент може да заяви промяна на стандартната роля, като се обърне към оторизиран служител на Доставчика;

11.2. Смяната на ролята се извършва от оторизиран служител на Доставчика след установяване на наличните условия за това;

11.3. С промяна на ролята на Клиента се променят правата му на достъп в КАИС портал.

12. При регистрация на място, Доставчикът предоставя на Клиента потребителско име и изпраща линкове за парола и активация на ел.поща на клиента, след приемане на настоящите Общи условия.

13. За регистриране чрез КАИС портал Клиентът:

13.1. Приема настоящите Общи условия;

13.2. Попълва задължителните полета за лични данни в страницата за регистрация, включително си избира потребителско име и парола;

13.3. При успешно въведени данни, клиентът получава автоматично съобщение на посочения e-mail съдържащо линк за активация на профила и потребителско име.  При вече наличен клиент в системата е необходимо да се свърже с „екип по поддръжка“, след което получава автоматично съобщение на посочения e-mail съдържащо линк за активация на профила и линк за създаване на парола.

За всяка промяна, имаща значение за правата на Клиента да ползва услуги чрез КАИС портал, той получава автоматично съобщение на посочения в данните при регистрацията e-mail или на посочения актуален такъв. При промяна на посочения e-mail адрес в регистрацията или по-късна актуализация на същия, за която Доставчикът не е уведомен, изпращането на съобщения до последния известен адрес се счита за доставено.


II. ОБХВАТ НА УСЛУГИТЕ И РЕД ЗА ДОСТЪП ДО ТЯХ

1.Общата номенклатура на услугите и справките, които могат да се ползват от клиентите чрез КАИС портал са изчерпателно посочени в раздел „Услуги“ в КАИС портал. При задаването на роля се определя и обхвата на услугите, които Клиентът може да ползва.

2. За извършване на услуги и справки чрез КАИС портал се събират предварително такси, определени съгласно Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството от областните управители. Начините за плащане са посочени на заглавната страница в КАИС портал. Срокът за изпълнение на услугите започва да тече от момента на заплащане на държавна такса.

3.Услугите и справките, получени чрез КАИС портал, се предоставят на Клиента само за собствени нужди. Клиентите нямат право да използват получените данни, съдържащи се в услугите и справките, с търговска цел и/или като част от собствени услуги, включващи предоставяне на тези данни на трети лица, освен ако в договор не е уговорено друго между АГКК и Клиента.

Всяка изпълнена от потребителя заявка за услуга или справка се записва в системата и подлежи на контрол.

2. ДОГОВОР

От момента на регистрацията на Клиента и предоставянето му на достъп до услугите и справките в КАИС портал, се счита, че между страните /Клиент и Доставчик/ съществува правно валиден договор, сключен в съответствие с изискванията на тези Общи условия. Изрична писмена форма за наличието на този договор не е необходима.

Доставчикът има право да прекрати едностранно Договора, без предварително известие, в случай че:

2.1. с акт на компетентен държавен орган се забрани предоставянето на достъп до определен вид данни;

2.2. с нормативен акт бъдат променени императивно клаузи, условия или цени, предмет на настоящите Общи условия;

2.3. Клиентът използва справките и услугите, и данните, съдържащи се в тях, в нарушение на българското законодателство, приложимите норми или нормите на морала.

Клиентът по всяко време може да прекрати договора си с Доставчика, като за целта уведомява Доставчика и регистрацията му в системата се деактивира. В този случай Доставчикът не възстановява и не носи отговорност за възстановяване на заплатени от Клиента предварително суми за предплатен кредит, във връзка с използването на услугите.


III. ГРАНИЦИ НА ОТГОВОРНОСТ

Клиентът приема, че чрез извършваните услуги от КАИС портал, се предоставя наличната информация в АГКК.

След успешна регистрация, посочените лични данни се записват автоматично в системата, като Доставчикът не носи отговорност за невярна или грешно подадена информация, както и в случаите, когато Клиентът не е уведомил своевременно Доставчика за промяна в посочените данни.

Доставчикът не носи отговорност и не приема рекламации, в случай че Клиентът предостави потребителското си име и парола на трети лица, като в този случай заявените услуги от тях се считат за валидно извършени от името и за сметка на Клиента, независимо от начина, по който това е станало.

Доставчикът не носи отговорност, в случай че Клиентът не се е запознал с актуализираните Общи условия преди използване на услуги в КАИС портал.

Доставчикът не отговаря за каквито и да е смущения или технически проблеми, осуетяващи ползването на услугите, вследствие експлоатирането на компютърното оборудване от Клиента или на средствата за доставка на Интернет връзката му.

Доставчикът не носи отговорност за каквито и да е вреди и пропуснати ползи, възникнали за трети лица, поради неспазване на разпоредбите на настоящите Общи условия.

Доставчикът не носи отговорност за неверни данни при неточно попълване на необходимата информация за получаване на конкретната услуга.

Доставчикът не носи отговорност за пълнотата на данните.

Доставчикът не поема никаква отговорност за навременността, изтриването, невъзможността да бъдат доставени или запазени персонални настройки или комуникации на Клиента.

Доставчикът не носи отговорност при невъзможност за използването на услугите, поради технически проблеми, профилактика, решения на администратора и др.


IV. СМЕТКА НА КЛИЕНТА. КРЕДИТЕН ЛИМИТ И РАЗПЛАЩАНЕ

При регистрацията на Клиент, КАИС открива собствена сметка на Клиента. При първоначално откриване, в сметката на Клиента има 0 (нула) лева.

Клиентите на КАИС имат една сметка, в съответствие с избраната при регистрацията група.

Сметката на клиента служи за отчитане на кредитния му лимит. Предплатеният кредитен лимит на Клиента служи за заплащане на услуги чрез КАИС портал, като за целта след всяка поръчка на услуга или справка и преди нейното доставяне, автоматично се намалява сумата по кредитния лимит с определената в номенклатурата на услугите такса за тази услуга или справка.

Наличната сума по кредитния лимит на Клиента се увеличава чрез захранване на сметката на Клиента. Сметката на Клиента се захранва чрез:

5.1. Предоставяне на платежно нареждане за преведена сума по банков път по банковата сметка на Доставчика;

5.2. В платежното, Клиентът описва "КНИК:хххххx", където "ххххххx" е клиентски номер, генериран от КАИС портал. В основание за превода се записва „Кредитен лимит за КНИК:ххххх”. Сканирано копие от платежното се прикачва в личния профил на Клиента през меню  Сметка;

5.3. Използване на персоналната регистрация на Клиента в ePay.bg. Клиентът зарежда сметката си в КАИС портал от меню Сметка, след успешен вход в КАИС портал, като указва посредник ePay за услуги и справки от кадастъра.

5.4. Плащане на каса в приемната в АГКК, гр. София, ул. „Мусала” № 1 или на ПОС терминал на гишетата в АГКК и СГКК.

При липса на достатъчно кредити в сметката си, Клиентът може да получи резултатите от поръчани услуги само след потвърждаване на разплащането за конкретната услуга, чрез посредник ePay.bg или преводно нареждане в банка, за услуги и справки от кадастъра.


V. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СТРАНИТЕ

1. Доставчикът има следните права:

1.1. да разширява обхвата на услугите и справките, предоставяни чрез КАИС портал;

1.2. да променя технологията и дизайна на предоставяните услуги и справки чрез КАИС портал, без предварително известяване на Клиентите;

1.3. да уведомява своите Клиенти за промени в условията и начините за използване на съществуващи услуги и справки;

1.4. да променя Потребителското име и Паролата на Клиент, когато технологични или структурни промени в информационната система налагат това, като уведоми Клиента предварително, с писмено предизвестие или чрез изпращане на съобщение на посочения при регистрацията е-mail адрес, в срок от 3 (три) календарни дни преди промяната;

1.5. да получава плащания за използваните услуги, съгласно клаузите на настоящите Общи условия и номенклатурата на услугите;

1.6. да променя едностранно размера на цените на услугите и справките в случай на промяна в нормативните актове, с които те са определени, без да е задължен да уведомява предварително Клиентите.

2.Доставчикът има следните задължения:

2.1. да предоставя достъп до услугите и справките на всички регистрирани Клиенти при условия на общодостъпност и спазване на настоящите Общи условия;

2.2. да предостави на Клиента заявената услуга при наличие на предплатен кредитен лимит или заплатена такса за услугата или справката;

2.3. да предоставя на Клиентите необходимата информация за предоставяните услуги или справки, тяхната цена и начините на заплащане.

3.Клиентът има право:

3.1. да ползва услугите в обхвата и по начина, определени в тези Общи условия и чрез избора на съответните потребителска роля;

3.2. да получи всяка заявена и заплатена от него в съответствие с настоящите Общи условия услуга или справка.

Клиентът е длъжен преди използване услугите и справките чрез КАИС портал да приеме настоящите Общи условия и да ги спазва при всяко използване, както и да спазва всички други условия, съдържащи се в законодателството на Република България, дори и да не са упоменати в настоящите Общи условия.